Maker alanları büyük bir hızla daha yaygın hale geliyor. Diğer taraftan maker alanları yaratmak ve sürdürmek, sıfırdan başlayacak eğitimciler ve makerlar için bir takım zorlukları da beraberinde getiriyor.
Bir maker alanı genel olarak insanların -özellikle öğrenciler ve eğitimciler- yaratıcılık, teknoloji ve bilgisayardan faydalanan farklı projeler ve fikirler üzerinde çalışması için tasarlanmış mekan olarak tanımlanabilir. Alanı oluşturan teknoloji araçları ve diğer kaynaklar dışında, makerların mekanı ne zaman kullanacakları, nasıl paylaşılacağı, kaynağın nerede olacağı ve öğrencilerin öğrendiklerini nerede ve nasıl uygulayıp sergileyeceği önceden planlanmalıdır.
Maker alanın eğlenceli ve ilgi çekici olması için dikkat edilmesi gereken bazı noktalar var. Gelin, biraz bunlardan bahsedelim. İşte, maker alanınızı yaratırken işinizi kolaylaştıracak ipuçları:
Kişiselleştirin.
Maker alanında olanın maker alanında kalması gerekmez. Burada yapılan şeylerin evde devam ettirilmesi, hayata katılması ve hayatın bir parçası olmasına izin verin.
Yeni şeylere açık olun.
Başta bir işe yaramayacağını düşünseniz bile, yeni şeyler denemekten korkmayın. Kurcalama bir maker alanının büyük bir parçasıdır. Deneyip yanıldıkça, kendinizi geliştirme şansı bulursunuz.
İlgi çekmenin yollarını bulun.
Maker alanı hakkında öğrencilerin merakını artırmak için farklı yollar araştırın. Bir STEAM kampı ile başlayın ve okulda tam teşekküllü bir maker alanına geçin. İşlevsel projelerin keşfi ve tamamlanması için teşvik edin. Makerlar ortaya koydukları ürünün kullanılmasından motive olurlar.
Maddi açıdan çözüm odaklı davranın.
Elbette hiç geliriniz yokken bir maker alanı oluşturmak mümkün gözükmüyor. Diğer taraftan Maker Hareketi içindeki gönüllülerin desteğiyle günlük işleri halledebilir ve alanı finanse edebilecek yerel kuruluşlar, üniversiteler ve hibeler arayın. Aradığınızda birçok fon veya hibe bulabildiğinizi göreceksiniz.
Uygulamayı planlayın.
Uygulamanın tüm detaylarını planlayın ve bu planları yöneticilere, diğer eğitmenlere, ailelere ve öğrencilere iletin. Örneğin, projelerin öğretmen onaylı olması, araştırılabilir olması gerektiğini (diğer bir deyişle, öğrencilerin Google’da kendi sorunlarına cevap bulamamaları gerektiğini) ve projelerini ve sonuçlarını akranlarına sunmaları gerektiğini belirleyerek planınıza işleyebilirsiniz.
Başarısızlığa izin verin.
Alana gelen makerlerın, başarısız olmasına izin verin. Başarısızlık, araştırmalarından bir şeyler öğrendikleri gerçeğini değiştirmez. Alanınıza gelen tüm makerlara başarısızlığın ne kadar öğretici ve hatta keyifli olduğunu anlatın.